Studii de caz social media

Vad destul de rar companii/firme care sa faca o treaba realmente buna pe Facebook!

Asa ca de astazi mi-am zis ca pe cei pe care ii vad ca fac asta… sa ii laud! Pentru ca ei merita asta, iar tu vei avea ocazia, din aceasta serie de articole sa:

  • vezi exemple de buna practica in social media
  • sa obtii idei noi de la altii pe care sa le pui in practica si la tine
  • sa afli ce si cum sa faci ca sa obtii clienti noi si sa-i mentii fericiti pe cei pe care ii ai deja
  • sa inveti de ce unele lucruri merg mai bine decat altele si cum e ok sa le imbini

Asa ca azi vorbim in primul articol din aceasta serie despre Calif – un restaurant fast-food turcesc din Centrul Vechi ce si-a inceput activitatea pe Facebook in septembrie 2012 si care in prezent numara peste 10.000 de like-uri.

Fiind clienta a lor, am decis sa ii urmaresc pe Facebook datorita produselor extrem de savuroase, dar si datorita exemplului pe care il dau in legatura cu activitatea lor in social media!

Asa ca hai sa vedem care sunt atuurile lor si ce poti tu invata de la Calif – restaurant turcesc!

ATENTIE! Citeste si textele pe care ei le pun la poze – eu le-am facut special ca tu sa le citesti iar asta este unul dintre secretele strategiei lor!

Care e strategia lor?

Secretele social media pe care Calif le foloseste cu succes sunt imbinarea culturii turcesti cu promovarea produselor proprii si faptul ca la fiecare postare reusesc sa spuna o poveste astfel incat sa vorbeasca despre afacerea lor si propriile produse si sa nu bata campii (fie ca e despre Turcia fie ca este despre produsele lor)

Un bun exemplu sunt aceste 3 poze despre Istanbul si Povestea lui Ali Baba – poze ce exprima cultura turceasca insa corelate ca si text cu produsele pe care Calif le ofera si cu locatia lor.

Social Media restaurante

Cum si ce posteaza?

Continut:

  • Posteaza poze cu iz tucesc, fotografii cu Istanbul, cu bazarele si pietele turcesti, cu comercianti turci si alte elemente specifice Turciei. Fiind un restaurant fast-food cu specific turcesc, Calif se ajuta de cultura orientala pentru a sadi in mintea consumatorilor acest aspect unic care ii diferentiaza fata de concurenta. Gaseste si tu asemenea aspecte si scoatele in evidenta!

facebook restaurant

Social Media restaurant

  • Posteaza fotografii cu produsele proprii – iar calitatea acestora este exceptionala (atat poze cat si produse si cand scriu mi se face pofta de un dil kebab de la ei :D ) – atat fotografii profesionale cat si instantanee, fapt ce da autenticitate prezentei lor sociale.

Promovare Facebook restaurant

  • Posteaza poze “behind the scene” din locatia lor in care arata cum se fac unele preparate si fotografii cu angajatii lor

promovare restaurant facebook

  • Profita de ocaziile speciale si diverse evenimente pentru a posta despre produsele proprii

promovare restaurant facebook promovare social media restaurant

  • Iti arata in video-uri cum se fac produsele lor

Facebook restaurant

  • Isi intreaba fanii si posteaza diverse “ghicitori”

facebook restaurant

  • Realizeaza foto-sondaje

social media pentru restaurante

  • Isi premiaza fanii

restaurante facebook

  • Posteaza poze cu locatia lor astfel incat oamenii care aleg sa le treaca pragul sa vada ce frumos este si sa le intareasca convingerea de a veni acolo

Social Media restaurant

  • Creeaza povesti in statusuri – la fiecare fotografie au grija sa lege poza de brandul Calif, de produsele si firma lor. Iata cateva exemple de statusuri :
    • Dragi califi, acum că Dil Kebab a fost savurat pe săturate, iar limonada ne-a răcorit suficient încât să mai avem destulă energie pentru toată seara, ce ziceţi, dăm o tură prin oraş?
    • De pe malul lui Bosfor, A ieşit un peştişor… Dar pe strada lui Avrig, Savurăm un Maxi Dil!
    • Ştie cineva ce simbolizează cerculeţele din spuma cafelei turceşti? Ghicitoarea noastră e curioasă să ştie dacă îndrăzneşte careva să-i fure sau nu meseria! Dacă nu ştiţi, în curând punem la cale o surpriză plăcută şi delicioasă la Califatul Iancului!
    • Ştiţi care este cel mai preţios condiment din lume? Îl veţi găsi în specialităţile delicioase Calif!
    • Vă împărtăşim un secret: în fiecare duminică petrecută la Califatul Iancului, dacă vă alegeţi o farfurie si vă veţi pune o dorinţă, se va îndeplini îndată. Noi ne-am dorit ca voi să ne vizitaţi şi a funcţionat!
    • Până pe 31 martie, vă puteţi delecta ca un sultan, cu un DIL Kebab de pui, la numai 3,90 lei, la Califatul Iancului!
      Voucherul este cadoul nostru pentru voi, dar poate fi şi cadoul vostru pentru prietenii dragi:
    • Într-o amiază însorită, după un MAXI DIL Kebab delicios, cel mai bine ar merge…? Like pentru limonada, comment pentru ayran!
    • Vă mai tachinăm puţin: Ştiţi că pentru a vă servi Dondurma (îngheţata turcească), repetăm mişcările de mii de ori? Voi ce trucuri aţi observat când aţi mâncat îngheţata de la standul Calif? Mai vreţi?
    • Astăzi este Ziua Mondială a Sănătăţii! Am fi vrut să vă facem o listă cu recomandări delicioase şi sănătoase de la Calif… Dar ne-am dat seama că trebuie să punem toate produsele. :) De ce specialitate orientală vă e poftă azi?
    • A spus cumva cineva… hummus cu pătrunjel?! Am bătut de 2 ori din palme şi… iată! Afiyet olsun / Poftă bună!
    • Ştiţi ce băutură am pozat noi pe străzile din Istanbul, în ultima noastră escapadă? Indiciu: este răcoritoare şi se bea după un Kebab hrănitor şi gustos!
    • Ați gustat vreodată băutura națională a Turciei? Yeni Raki se mai numește și „laptele leului”, pentru că în combinație cu gheața băutura devine albă. Ne-ar plăcea să ne răcorim astăzi cu un pahar rece-rece de „lion’s milk”, după un MAXI Dil Kebab gustos!
    • Potrivit unei superstiţii turceşti, dacă atunci când frământăm aluatul, acesta depăşeşte oala, înseamnă că vom avea un oaspete!
      Noi depăşim tot timpul aluatul… Ok, mărturisim că o mai facem şi intenţionat! Ne place când ne vizitaţi cu poftă mare de bunătăţi
    • Am dat o fugă prin Bazaar astăzi… Ce vă aducem bun? Între timp, până ne întoarcem noi cu bunătăţile, vă aşteptăm la Califatul Iancului, până pe 31 mai, să profitaţi de oferta noastră 2 x Dil Kebab la preţul de 15 lei, în baza codului unic de pe site:http://calif.ro/promotie-dil-kebab/
  • Posteaza stiri despre activitatea lor si faptul ca au aparut in presa

social media facebook restaurant

  • Posteaza sondaje pentru fani folosindu-se de Questions

Strategie Facebook restaurant

  • Creaza diverse jocuri amuzante pentru fanii lor

restaurant facebook social media

 

Calif posteaza pe Facebook cam odata sau de doua ori pe zi si are mereu grija sa raspunda la comentarii… dar despre asta un pic mai jos :P

Reclame

Calif ruleaza si reclame pe Facebook, atat de tipul Sponsored post ca fanii lor sa le vada activitatea (mai jos promoveaza o oferta speciala) cat si de tipul Ad in partea dreapta.

reclame facebook

 

Raspunsuri

Cum spuneam , persoana din spatele paginii de Facebook a restaurantului este cineva care imprima energie si buna dispozitie brandului si care raspunde foarte des fanilor.

Imi este imposibil sa reproduc aici sutele de reply-uri inteligente la comentariile fanilor, insa ceea ce imi place este ca:

  • raspunsurile sunt dese – se vede ca cineva isi da interesul
  • felul de a raspunde este jovial, energic si da buna dispozitie
  • in reply-uri se vede ca restaurantul Calif isi trateaza fanii ca pe niste prieteni – nu putine fiind ocaziile cand am citit reply-uri de genul: “Ana, stim ca tie iti mai place si cu Ayran” sau alte mici detalii retinute despre fanii paginii pe care numai o persoana dedicata le-ar putea sti.
  • raspunsurile vin rapid

Nu am vazut comentarii negative, insa am vazut ca felul de a raspunde este unul manierat si care tinde sa dezarmeze conflinctele daca acestea ar exista.

Look & Feel

Pagina se distinge prin faptul ca inca din cover photo se observa brandul Calif si ceea ce face – adica mancare turceasca – omul intelege imediat despre ce este vorba acolo.

Pozele sunt frumoase, clare, de buna calitate iar pozele cu produse benceficiaza mereu de sigla Calif pe ele. Unele fotografii tip colaj au si alte elemente specific turcesti (broderiile de pe margine) si asta da o nota de profesionalism si ntareste cultura de brand pe care Calif o promoveaza cu succes.

Repet faptul ca promoveaza in 90% din postari legatura lor cu Turcia si cultura orientala, dand acea nota de unicitate pe care ar trebui sa o aiba orice business si produs – cu ce suntem noi diferiti de ceilalti?

Concursuri / Aplicatii

  • Calif are o aplicatie de Meniu pe care o vezi din prima, foarte simpla si usor de facut pentru oricine (si daca vrei si tu ceva asemanator afla ca te putem ajuta caci noi dezvoltam aplicatii.. si simple si complexe! Uita-te in pagina noastra de servicii ca sa vezi cu ce putem sa te ajutam!)
  • O alta aplicatie tip chestionar in care afli ce shaorma ti se potriveste – aplicatie care insa ar fi putut beneficia de mult mai multa intarctivitate insa, de un design mult imbunatatit si care ar fi putut sa fac uz de functiile sociale pe care le pune Facebook la dispozitie (de tip invite friends) – iar daca o foloseai sa primesti un cupon de discount!

aplicatii facebook restaurant

Sfaturi si lucruri de imbunatatit

Am ales pagina Calif pentru ca imi plac produsele lor si pentru imi place ceea ce posteaza pe Facebook – sunt un bun exemplu de urmat pentru multi!

Insa pentru ca intotdeauna exista loc de mai bine, iata ce ar putea sa imbunatateasca restaurantul Calif in materie de strategie si postari pe Facebook:

  • Sa isi creeze o strategie de Facebook – asta inseamna sa isi programeze perioadele de campanie si sa faca un push.
  • Avand in vedere strategia construita, sa realizeze mai multe aplicatii prin care isi pot creste numarul de fani folosindu-se de prietenii acestora ce deja au dat like, aplicatii prin care pot crea mai mult engagement sau aplicatii prin intermediul carora isi pot promova produsele si genera vanzari (discount codes, etc)
  • Sa postezse din cand in cand si cateva melodii cu specific turcesc – intaresc atmosfera.
  • Sa posteze un pic mai des, cam de doua maxim trei ori pe zi in unele zile
  • Sa se foloseasca de sponsored posts pentru a-si creste rata de engagement in scopul generarii de vanzari
  • Realizarea de concursuri postate pe timeline sau in cadrul unei aplicatii – fanii apreciaza iar premiile nu trebuie sa fie mari!

In incheiere, spre ca ai citit tot, ca te pui pe invatat lectia :D si ca ti-ai luat doza de idei pe care am vrut sa ti le ofer ca sa le pui in practica si pentru afacerea ta!

Urmeaza sa analizam si alte pagini in aceasta serie de articole, asa ca vreau sa imi spui in sectiunea de comentarii daca te-a ajutat acest articol si daca ai propuneri pentru ce alte pagini mai vrei sa analizam!

Vom alege cele mai interesante propuneri ca sa le dam ca exemplu, iar daca iti doresti o analiza completa sau ajutor cu partea de strategie si ce sa postezi pe Facebook sau ce aplicatii sa dezvolti ca sa castigi clienti, poti sa intri pe pagina de servicii dand click pe imaginea de mai jos:

servicii social media

 

 

PS: Nu uita sa-mi spui daca a fost folositor articolul si ce alte pagini iti doresti sa mai analizam!


Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/socialm1/public_html/blog/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1044