11-motive

Ai stat pana acum intrebandu-te “Ce mai e si cu Facebook-ul asta?” Sau poate te intrebi de ce auzi in stanga si-n dreapta printre prieteni atat de des cuvantul asta? Poate ai inceput chiar tu, patron de business, sa iti dai interesul si sa pui pe cineva din firma sa “faca ceva pe Facebook”?

Ei ghici ce! Desi locul asta unde stau multi oameni pare simplu, desi locul asta de care ai aflat de pe la prieteni sau tv ca e rost de un client in plus pare simplu de utilizat… nu e chiar atat de simplu sa-l utilizezi ca sa si faci bani din el! Caci asta e scopul, nu?

Sigur ca poti sa pui o poza frumoasa azi, o melodie cool maine… primesti un like-doua, un comment doua… insa Alo! Trezirea! Ce facem? Ne pierdem timpul aiurea? Daca la finalul zilei nu faci bani din ce posteaza secretara tu acolo pe Facebook – faci degeaba! Scopul este sa scoti bani din asta.

Sa nu ne suparam ca sunt mai directa, da? :D Menirea mea aici este sa faci tu bani si din asta sa fac si eu bani. Caci imi doresc o vacanta frumoasa cu yacht, sampanie si o plaja superba cu soare plus prezenteincantatoare langa mine. Iar toate astea se intampla pentru mine daca se intampla si pentru tine!

Asadar… De ce e bine sa fii pe Facebook?

1. Pentru ca… Toata lumea e pe Facebook

Asa cum n-ai incerca sa ai un butic pe o straduta laturalnica pe care calca doar patru picioare de om si alea de sarbatori… la fel trebuie sa gandesti si pentru afacerea ta.

Statia de metrou Unirea/Victoriei e full de oameni toata ziua? Mall-ul e plin? Nu te ascunde acolo unde lumea nu poate sa dea de tine. Iesi in fata si fa-te cunoscut. Pozitioneaza-te acolo unde se afla potentialii tai clienti! Ii spun adesea maica-mii:

“Nu face greseala sa astepti poate-poate te cauta si pe tine cineva!  Iesi cu business-ul tau pe piata, cu cat mai multe surle si trambite posibil, atrage atentia asupra ta si… fa-i TU pe clienti sa alerge dupa tine! Nu lasa asta la timpul/cheful/alegerea lor“.

Daca te stiu 10 oameni, 1 e posibil sa aiba nevoie de tine. Daca te stiu 100 de oameni, 10 e posibil sa aiba nevoie de tine. Ei, dar daca te vor stii 5.600.000 de oameni (cate conturi sunt pe Facebook).. cati crezi ca e posibil sa aiba nevoie de tine? Facebook are avantajul ca toata lumea sta acolo!

 

2. Pentru…Prieteni, recomandari si incredere

Cea mai eficienta forma de publicitate este cea facuta de catre prieteni. Adica vorba din gura-n-gura.

Ti-a zis Gigel ca i-a placut la nebunie la restaurantul ala? Ca e cel mai bun, mancare excelenta, servire exceptionala, preturi beton? Ei bine, fii sigur ca acolo ai sa te duci cu proxima ocazie! De ce? Pentru ca in prieteni ai cea mai mare incredere, ei iti spun parerea lor autentica, nu sunt platiti de nimeni sa faca asta si poti fii sigur ca nu te mint asa cum ar putea foarte usor o reclama sa o faca.

Culmea, pe Facebook reactiile astea de la prieteni sunt ca naiba de usor de obtinut si circula cu viteza primului claxon de taximetrist cand se face verde la semafor!

Cand un prieten de-al tau intra in contact cu un brand, tu vei vedea ca lui ii place ceva, ca apreciaza un lucru, ca sustine sub o forma sau alta  acel brand. Si fara sa iti dai seama, acest lucru te influenteaza si pe tine. Sau macar te face curios sa vezi despre ce e vorba.

 

 3. Pentru ca e… Simplu, ca pentru toata lumea

Facebook e simplu! Bine, cand s-a lansat era si mai simplu, intre timp baietii s-au facut mari si au mai adaugat diverse nebunii. Dar tot simplu ramane.

E simplu pentru orice om sa-si faca un cont si sa inceapa sa interactioneze cu prietenii lui, sa vorbeasca, sa comenteze la albume de familie, la poze din club sau la postari interesante. Deci, va fi simplu si pentru tine sa intri in discutii cu actualii sau potentialii tai clienti si va fi simplu si pentru ei sa se informeze.

Este foarte usor atat pentru mine care sunt interesata de cafeaua ta sa vorbesc cu tine cat si pentru tine ca patron sa-mi raspunzi, sa ma incanti si sa ma faci sa vreau mai mult.

 

4. Pentru ca… Generezi usor discutii cu clientii

Secretul consta in a face lumea sa vorbeasca!

Nu oricum insa, ci CU tine si de preferat DESPRE tine. Nu poti sa vorbesti ca o moara stricata mereu despre tine, insa cu cat esti mai prezent in viata consumatorilor tai, cu sfaturi, cu raspunsuri, cu recomandari, cu momente de relaxare, cu atat devii incet incet… aproape-prietenul lor. Si asta vor toti clientii – sa simta ca iti pasa de problemele, nelamuririle si parerile lor.

Pe Facebook e foarte usor sa creezi discutia asta astfel incat sa ramai in mintea consumatorilor brand-ului tau.

 5. Pentru ca… Totul e in vazul lumii

Te intrebi probabil “Ei bine, dar de ce nu pot crea o discutie si pe mail sau telefonic? Poti! Am zis eu ca nu poti?

  • Doar ca pe Facebook orice raspuns dat de tine la o problema a unui client de-al tau e vazut de toti clientii tai – asa ii ajuti pe toti
  • De asemenea, aici, orice recomandare de bine sau orice intrebare postata de un client e vazuta de toti prietenii lui, nu e anonima, ca pe mail – asa ei vor descoperi brandul tau fara ca tu sa platesti ceva pentru asta
  • Orice apreciere frumoasa la adresa ta e vazuta de toti cei care iti viziteaza pagina – asta functioneaza ca o carte de recomandari si oamenii prind incredere ca business-ul tau este unul ce merita cunoscut

 

Acum insa vreau sa lasi scuzele astea de-oparte, sa constientizezi ce ti-am spus si sa pui mana sa imi scrii mai jos, in comentarii, care e cea mai mare problema pe care tu o intampini cu Facebook pentru afacerea ta.

Care este lucrul CEL MAI GREU de atins sau UNDE te poticnesti cand incerci ceva pe Facebook. Crezi sau nu in puterea Facebook de a-ti genera vanzari?

 

Vezi aici continuarea - Inca 6 motive sa fii pe Facebook si cum pierzi bani daca nu faci asta deja! 


Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/socialm1/public_html/blog/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1044