bulinastanga3

aplicatii de facebook

Cand eram angajata, acum aproape un an, lucram la firma cu foarte multi clienti, majoritatea straini, sa le dezvoltam aplicatii de Facebook, concursuri, idei, strategii, si sa venim cu idei si apoi cu realizarea lor.

Si acum fac asta, doar ca am agentia mea de social media si proprii clienti.

Insa din perioada in care eram angajata mi-aduc aminte de un anumit client…

De ce mi-aduc aminte tocmai de el?

Pentru ca si-a inceput afacerea pornind pagina de facebook de la ZERO like-uri si incet incet, cu munca constanta, a reusit sa o aduca la aproape 150.000 de fani pana in momentul plecarii mele din firma.

Ce a facut el? S-a folosit de puterea aplicatiilor – a investit niste bani dar a castigat muuult mai multi decat a bagat. Pe vremea respectiva nici nu erau sponsored posts (aveau doar anunturile reclama din dreapta pe care se da click mai rar).

Cum a reusit? Care a fost strategia lui?

Ce “secrete” ascund aplicatiile de Facebook si cum poti si tu sa te folosesti de ele ca sa iti cresti numarul de fani si sa ii transformi in clienti convingandu-i sa cumpere?

Ieri am intrebat pe mail daca stii ce sunt aplicatiile si daca ai mai folosit.

20% dintre cei care mi-au raspuns pe mail au zis ca nu stiu ce este o aplicatie, in timp ce 80% cam au idee ce inseamna.

Dintre ultimii de mai sus, doar 10% au spus ca au folosit in trecut sau au acum o aplicatie pe pagina lor de Facebook

In continuare iti prezint pe scurt:

  1. Iti spun rapid CE sunt aplicatiile de Facebook ( o introducere scurta ca sa fii familiarizat cu subiectul)
  2. Iti zic exact cum te ajuta, DE CE este bine sa le ai si CUM sa te folosesti de ele (beneficii succinte)
  3. Iti prezint tipurile de aplicatii care exista si cum se potrivesc ele cu businessul tau si  iti dau exemple cu poze ca sa te inspiri (partea cu adevarat interesanta a articolului!)

aplicatii facebook

Aceasta aplicatie de Facebook de tip Like Gate te indeamna sa dai intai Like ca sa vezi continutul ascuns

1. Info: Ce sunt aplicatiile de Facebook?

Nu o sa intru in detalii plictisitoare dar e bine sa stii…

Aplicatiile de Facebook sunt diverse… “website-uri” mai mici sau mai mari… de doua tipuri:

  • Aplicatii care se folosesc in timp ce stai pe Facebook
    • a) aplicatii care se leaga de o pagina (aplicatii gen concursuri sau abonari la mail sau cupoane)
    • b) aplicatii independente de pagina ( aplicatii gen jocuri Farmville/Mahjong sau aplicatia Birthday cu zilele de nastere)
  • Aplicatiic are se folosesc fara sa fie nevoie sa fii pe facebook (instagram si altele)

 

aplicatii facebook

Aplicatia de Facebook de mai sus te invita sa iti “sacrifici” prietenii si sa ii scoti din lista in schimbul unui hamburger

Tot ce inseamna aplicatie pe Facebook are principala calitate ca se integreaza exceptional de bine cu tot ce inseamna facebook, iti acceseaza datele, imaginile, paginile la care ai dat like, prietenii de pe facebook  si iti ofera in schimb premii sau distractie.

Ele pot face foarte multe lucruri:

  • pot sa posteze ceva in numele tau  (daca le dai voie)
  • poti sa te joci
  • poti sa asculti muzica
  • poti sa donezi bani
  • poti sa faci si sa “aranjezi poze”
  • poti sa faci alte aplicatii cu ele

… si multe altele pe care le discutam in continuare

Deci, aplicatiile sunt “pagini speciale” iar noi vom vorbi in continuare de cele pe care le accesezi INAUNTRU Facebook, pentru ca astea sunt cele care te intereseaza si care iti aduc beneficii!

aplicatie facebook

Aplicatia de Facebook de mai sus iti arata un video si apoi descrii imaginile ca sa castigi o sticla de bere din noul sortiment

2. Beneficii: La ce te ajuta aplicatiile de Facebook si De ce este bine sa te folosesti de ele

Esti sigur ca stii la ce te ajuta sa ai o aplicatie de Facebook si de ce e bine sa te folosesti de ele?

In primul rand, un factor de diferentiere ar fi sezonalitatea. Sunt aplicatii all-year si one-time :

  • All-year – pe care le tii mereu pe pagina si de care te folosesti tot timpul (o aplicatie care iti arata harta, iti da nr de contact, te lasa sa scrii direct un mail – ea va sta mereu pe pagina, nu dispare)
  • One-time – pe care le realizezi cu ocazia unei campanii de marketing (o campanie de craciun cand oferi vouchere cu 25% discount spre exemplu va rula pe o perioada definita, de 2-3 saptamani apoi o “dai jos” de-acolo)

aplicatie facebook chestionar

 “Dominator, pasional sau romantic?” – aplicatie de tip chestionar realizata de Social Media Coach pentru un brand de prezervative

Uite cateva dintre beneficiile pe care eu le consider cele mai importante atunci cand propun unui client sa integram in strategia lui o campanie care presupune realizarea de aplicatii:

  • Awarness – atragi atentia asupra ta cu faptul ca vii cu ceva nou
  • Engagement – cresti interesul oamenilor fata de tine dandu-le ceva nou si interesant de facut
  • Reach – iti raspandesti mesajul si ajungi la mai multi oameni cu oferta/campania ta (in mare parte prin functiile de invite/share ale facebook) – oamenilor le este foarte usor sa le spuna altora despre campania ta, mai ales daca le dai si un motiv (concurs)
  • Branding – intr-o aplicatie poti sa vii cu grafica ta, cu culorile tale, cu mesajele tale, poti sa ai propria pagina personalizata in interiorul Facebook
  • Informare – multe aplicatii sunt pur informative – fie ca e vorba despre informatiile firmei (contact, locatie) sau informatii si poze despre un produs
  • Baza de date – ideal este sa urmaresti ca fanii tai de pe Facebook sa ii convertesti in abonati la e-mail ca sa iti potri crea o baza de date
  • Te ajuta sa vinzi (poti oferi un cupon de discount in schimbul invitarii a 3 prieteni)
  • Cresti – iti cresti comunitatea si numarul de fani

Citeste in continuare mai jos pentru ca urmeaza partea foarte tare a articolului in care vin cu tipuri de aplicatii si exemple ca sa intelegi mai bine ce se poate face si unde e “magia”

aplicatie de facebook

In aplicatia asta trebuie sa uploadezi o fotografie si sa alegi un fundal ca sa creezi o felicitare de Craciun

3. Ingredientul secret: 5 Tipuri de aplicatii & exemple + gandirea din spatele lor

Sunt multe tipuri de aplicatii care se pot realiza, dar in continuare o sa vorbim de cele mai intalnite 5 tipuri dintre ele si la fiecare iti arat exemple si iti povestesc ce fac si care a fost gandirea din spatele lor, ca tu sa poti sa iti dai seama mai bine si astfel sa iti vina idei si tie.

Apoi pe viitor o sa ne ocupam si de altele…

#1: Aplicatie Facebook de Bun Venit

O aplicatie de Bun Venit le da oamenilor posibilitatea sa te cunoasca, sa stie de unde sa inceapa sa te cunoasca pe Facebook si in care poti sa pui butoane catre alte aplicatii sau profile online ale tale.

aplicatii facebook

Aplicatia de Facebook de bun venit de la Redbull prezinta toate video-urile & showurile si lasa userii sa voteze cea mai stupida dedicatie

Ii familiarizeaza pe primii veniti pe pagina ta cu cele mai importante momente, cu imaginea brandului/firmei tale si cu mesajul pe care vrei sa il transmiti.

Aplicatia de Facebook de la Skittles iti arata reclama  lor sub forma de video si alte momente importante

Aplicatia de Facebook de bun venit de la Skittles iti arata reclama lor sub forma de video si alte momente importante

Pro

  • usor si rapid de realizat
  • este o aplicatie care va sta mereu pe pagina
  • oamenii te cunosc instant
  • potrivit pentru orice tip de business

Contra

  • are doar rol informativ
  • daca nu integrezi si alte “mecanisme” aplicatia nu ii face sa dea like, sa se aboneze sau sa share with friends
  • nivel scazut de interactiune

Ponturi

  • pune un video de prezentare a companiei sau produsului cat mai sus in pagina
  • scrie un text explicativ ca oamenii sa inteleaga beneficiile
  • creeaza butoane catre alte aplicatii sau catre situl tau
  • incearca sa incluzi in aplicatie butoane de Like si da-le motive sa iti dea like la pagina

#2: Aplicatie Facebook tip Like Gate

Aplicatia de Facebook de tip Like Gate (adica poarta pentru like-uri) sau altfel spus Prelike/Afterlike are un singur scop: sa ii faca pe oameni sa dea like paginii tale ca sa primeasca apoi ceva.

aplicatie de facebook

Aplicatie tip Like Gate facuta de Social Media Coach care te lasa sa vezi foarte putin din continutul “ascuns” si iti arata ce prieteni de-ai tai au dat deja Like

Ce sa primeasca? Ori ceva imediat (acces la un material gratuit de tip ebook sau poate un video informational sau un cupon de discount) sau ceva pe viitor (dau like ca pe viitor sa vad cand pagina posteaza concursuri, oferte, sa primesc informatii si ponturi de la experti

Pro

  • iti cresti comunitatea de fani
  • te asigur ca persoana e interesata de ceea ce oferi daca trece prin pasul de a-ti oferi un Like
  • potrivit pentru orice tip de business

Contra

  • daca nu ii specifici CLAR unde anume trebuie sa dea Like un procent de pana la 20% din oameni nu se prind de asta si ii pierzi
  • daca nu ii pui sa interactioneze cumva cu pagina ta imediat dupa, chiar daca au apasat butonul de Like si s-au abonat la postari, ei NU vor vedea TOT ce postezi tu
  • nivel foarte scazut de interactiune

Ponturi

  • cel mai eficient este sa combini aceasta metoda cu alte tipuri de aplicatii de mai jos (ca de exemplu abonare la newsletter sau invite & share friends) ca sa obtii si altceva decat DOAR fani
  • pune un buton de LIKE inauntrul aplicatiei, nu te baza doar pe cel de sus si evidentiaza-l foarte bine
  • axeaza-te pe beneficii in mesajul si grafica aplicatiei si incearca sa ii arati cat mai clar motivele pentru care el ar trebui sa dea Like paginii tale

#3: Aplicatie de Facebook cu abonare la newsletter

Iti spun din start – daca nu ai DEJA o metoda de a lua adresele de mail ale fanilor tai pe Facebook inseamna ca imi citesti articolele degeaba!

Adu-ti aminte cand vorbeam despre importanta capitala a unei strategii in social media si incearca sa realizezi ca nu e indeajuns sa ai fani pe facebook si atat – ei pot sa dea UNLIKE in oricare moment – si gata, i-ai pierdut! Ei pot sa nu mai vada ce postezi tu pe facebook de muuult timp. Asa ca mailul, ramane, in continuare, modalitatea de contact CEA MAI buna.

Si e important ca printre obiectivele tale sa fie crearea unei BAZE DE DATE.

aplicatie de facebook newsletter

Aplicatie de Facebook facuta de Social Media Coach cu abonare la newsletter

Iar aplicatia ce permite abonarea la newsletter este geniala din punctul asta de vedere iar eu de fiecare data cand am folosit-o am avut o rata de succes enorma.

In conditiile in care formularele de abonare la mail de pe situl tau (sidebar, pop-up, article-end) au rate de abonare de 2-25%… cu aplicatia asta eu am ajuns la rate de 55-60%. Insa despre asta o sa detaliem mult mai mult in articolul viitor ;)

Pro

  • iti creezi o baza de date si abonati la e-mail
  • daca combini cu optiunea de like de mai sus poti sa ii faci pe oameni sa iti dea LIKE la pagina lor, ei fiind interesati sa primeasca bonusul pe care il oferi
  • foarte simplu si rapid de folosit
  • costuri scazute
  • userul nu trebuie sa faca prea multe ca sa primeasca ceva
  • merge bine pentru orice tip de business
  • rata foarte mare de conversie – aprox. 60%

Contra

  • nu are functii de viralizare (invite friends, share pe wall, etc) – decat daca decizi sa combini si sa adaugi special aceste functii
  • pentru ca e o aplicatie simpla, nu se iau decat datele de mail – dar ar fi bine sa iei si alte date, de facebook, ca sa poti ajunge pe viitor la acea persoana mult mai usor
  • nu se creeaza engagement, nivel mic spre mediu de interactiune

Ponturi

  • creeaza o grafica foarte atractiva
  • spune clar CE primeste omul daca se va abona
  • arata-i o imagine cu ceea ce va primi
  • foloseste-te de cateva “arme de influenta” si arata-i ca si altii s-au abonat (mentioneaza un numar sau pune poze)
  • fa formularul de abonare simplu si scoate butonul de abonare in evidenta

 

#4: Aplicatie de Facebook tip Chestionar cu tragere la sorti

Unul dintre cele mai folosite tipuri de aplicatii de Facebook este chestionarul, pe care il poti realiza in 3 abordari:

  1. Bifeaza varianta corecta si la final obtine un scor (“7 din 10 raspunsuri corecte”)
  2. Alege varianta preferata (alege lucrurile pe care le preferi)
  3. Ce tip de _ _ _ _  esti? (ce tip de pom esti, ce tip de sofer esti, etc)

aplicatie de facebook chestionar

 Aplicatia de Facebook tip chestionar de la Hervis Sports te invita sa raspunzi la 6 intrebari iar la final in functie de raspunsuri iti arata ce fel de supererou esti si iti da o diploma si o poti salva ca si wallpaper in calculator sau ii poti da share 

Pro

  • nivel crescut de engagement
  • daca se combina cu functiile de invite/share poate atrage multi alti oameni
  • starneste curiozitatea
  • te ajuta in studiul de marketing sa afli preferintele fanilor tai
  • e distractiv
  • “prinde” foarte bine
  • poate fi folosit de aproape orice business

Contra

  • procesul de tragere la sorti ar trebui filmat ca sa nu ai probleme dupa sau foloseste un site independent
  • e nevoie de ceva timp ca sasa gandesti intrebarile, punctajul sau cum se combina pentru a ajunge la rezultat
  • e nevoie de ceva mai multa dezvoltare tehnica

Ponturi

  • pune raspunsurile la intrebari sub forma de poze, nu text, pentru un nivel crescut de engagement
  • combina cu “Like la pagina ca sa participi” si la final eventual “abonare la newsletter ca sa te anuntam”
  • incearca la final sa oferi o diploma si sa inviti participantii sa dea share
  • motiveaza-i sa isi invite si pretenii cu o formulare de genul “mai multi prieteni invitati = mail multe sanse de castig”
  • ai grija ce premii oferi – daca oferi premii prea mari risti sa ai parte de “vanatori de concursuri” si daca oferi premii prea mici lumea nu va mai fi interesata. Gandeste-te ce i-ar motiva sa piarda 5 minute pentru a raspunde!
  • pregateste un regulament


#5: Aplicatie Facebook tip Concurs foto cu voturi

Cred ca ai vazut multe aplicatii de genul asta…  tot ce e nevoie sa faci este sa uploadezi o poza si sa-ti inviti prietenii sa voteze.

De ce ai vrea asta?

Aplicatie de facebook voturi poze

Aplicatie de Facebook tip Upload Poze & Vot

Pentru unele businessuri e EXACT ceea ce le trebuie – de exemplu, pentru mama si magazinul ei de costume de carnaval o sa cautam copii manechine pe care sa ii imbracam in costumele ei de carnaval si sa ii pozam profesional pentru site. Asa ca m-am gandit la o aplicatie in care parintii sa uploadeze poza copilului lor si sa-si invite prietenii sa voteze.

Aplicatie Facebook poze voturi

 Aplicatia de Facebook facuta de Social Media Coach pentru Kidstyle unde trebuie sa uploadezi o poza cu copilul tau si prietenii sa voteze, iar cu cat mai multe voturi ai, cu atat mai multe sanse de castig ai pentru un costum

Se mai poate face in cazul in care ai diverse produse sau sa iti inviti fanii sa posteze poze cu Instagram

Pro

  • engagement si interactivitate foarte buna – oamenii posteaza poze si se si distreaza in timp ce fac asta
  • viralitate – participantii isi invita prietenii sa ii voteze si asa afla si ei de concurs
  • branding bun – ai ocazia sa le spui/arati produsele tale in timp ce ei participa la concurs
  • cresti comunitatea – daca le ceri sa dea like ca sa participe
  • ajungi la un numar foarte mare de oameni
  • le ei datele si poti folosi asta pe viitor

Contra

  • se poate trisa usor – se pot cumpara voturi online
  • daca nu gandesti o alta metoda de premiere decat pe baza de voturi multi participanti vor fi descurajati
  • risti sa atragi numai “vanatori de like-uri”
  • costurile de dezvoltare sunt un pic mai mari

Ponturi

  • realizeaza o grafica foarte buna si scoate in evidenta compania ta si produsele tale fara insa sa pari “ieftin”
  • poti folosi o aplicatie facuta deja de altii dar daca vrei sa faci oamenii sa iti dea si like, sa se aboneze si la newsletter si sa le dai si un cupon de reduceri la final, dupa participare, eu iti sugerez sa nu apelezi la solutii “gata-facute”
  • combina, asa cum am zis mai sus, si cu alte tipuri de mecanisme pentru succes maxim :D

aplicatie facebook

Aplicatia de Facebook de la Cio Chips te invita sa scrii un cuvant care rimeaza  si poti castiga premii frumoase

In incheiere…

Ce ti-am prezentat mai sus sunt doar 5 dintre cele mai frecvente exemple. Mai sunt multe alte tipuri de aplicatii care se pot face si care pot sa te ajute mult, cum ar fi:

  • aplicatie de Rezervari (hotel/restaurant)
  • aplicatie de contact sau intrebari
  • aplicatie tip magazin online chiar pe facebook
  • aplicatie de download voucher
  • aplicatie tip Giveaway
  • aplicatie tip Creeaza singur produsul
  • aplicatie tip joc

… si multe altele

Cum ajungi sa ai si tu o aplicatie?

  • ori ti-o creezi singur
  • ori o creezi folosindu-te de diversele programele de pe net (un pic mai ieftin dar nu atat de mare impact si nici nu poti sa faci tot ce vrei tu, esti un pic “legat de maini si de picioare”
  • ori apelezi la cineva (agentie sau freelancer) care stie cum sa faca grafica cat si cum sa faca partea de programare si ti-o face exact pe dorintele si nevoile tale ( daca te intereseaza, imi poti da un mail sa te sfatuiesc ce si cum ai nevoie si cat te-ar costa)

IMPORTANT de retinut:  Succesul unei aplicatii este asigurat de:

  • a) setarea obiectivelor intr-un mod foarte clar
  • b) promovarea aplicatiei
  • c) Claritatea cu care ii arati unui om pasii pe care trebuie sa ii faca
  • d) atractivitatea ( nu valoarea!) premiului pentru fanii paginii tale

 

Acum dupa ce ai citit, care crezi ca ti s-ar potrivi? Raspunde-mi in comentarii!

De asemenea, vreau sa iti dau in fiecare luna 3 idei de aplicatii potrivite afacerii tale cu tot cu poze si exemple facute de altii ca sa vezi cum arata – ce zici, ti se pare o idee buna? Zi-mi in comentarii ce business ai si daca iti place ideea de a primi lunar pe mail un ghid gratuit foarte scurt cu astfel de idei de aplicatii si ponturi din partea mea

PS: da-mi te rog un share la articol ca sa vada si alti prieteni de-ai tai pe Facebook articolul sa ii putem ajuta si pe ei :D


Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/socialm1/public_html/blog/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1044